• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127182
+
-

کیوسک/ روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]/ امید به بهبود اقتصاد در آمریکا


افزایش استخدام نیروی کار در آمریکا طی‌ ماه گذشته میلادی، از سوی رسانه‌های این کشور به‌عنوان نخستین نشانه عبور اقتصاد آمریکا از بحران کرونا تلقی شده است. به‌نوشته وال‌استریت ژورنال، 916هزار نیروی کار طی‌ماه مارس به استخدام شرکت‌ها و کارخانه‌ها در آمده‌اند و همین نرخ بیکاری در آمریکا را به 6درصد رسانده است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
طالبان و صلح افغانستان


نیویورک‌تایمز در سرمقاله‌ خود نوشته که بررسی رویکرد سران طالبان طی هفته‌های اخیر و موضع‌گیری آنها در قبال موضوع خروج نیروهای خارجی از این کشور نشان می‌دهد آنها به این باور رسیده‌اند که در جنگ افغانستان، پیروز میدان هستند. همین دیدگاه است که باعث شده وضعیت امنیتی افغانستان وخیم‌تر و بر دامنه حملات طالبان هم افزوده شود. 

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
سرنوشت نامعلوم انتخابات اسرائیل 


جروزالم پست چاپ تل‌آویو نوشته که سرنوشت انتخابات و بنیامین نتانیاهو در دست دو حزبی قرار گرفته که کمترین رأی را به‌دست آورده‌اند. حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی که 2هفته قبل برگزار شد، بیشترین آرا را به دست آورد، اما نتوانست اکثریت مطلق را برای تشکیل دولت از آن خود کند. لیکود اکنون باید با حزب راستگرای افراطی یامینا به رهبری نفتالی بنت یا با فهرست متحد عربی به رهبری منصور عباس که مسلمان است ائتلاف کند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
تحول در مذاکرات برای احیای‌ برجام


روزنامه العربی الجدید گزارش نخست خود را به تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران و توافق برجام اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، موافقت ایران و آمریکا برای شرکت در نشست وین، نقطه عطفی مهم در مسیر بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و لغو احتمالی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است. این روزنامه همچنین پیش‌بینی کرده که نشست وین، مقدمه میانجیگری‌های جدیدی بین تهران و واشنگتن باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید